RSS Feed
و أنا..أنا..لا شيء آخر

Sunday, November 30, 2008

صاحب السعادة..منتصر بيه حجازي

كنت دايماً لما باسمع المثل اللي بيقول"مطرح ما ترسي..دقلها"..أفتكر أن معناه:مطرح ما ترسي طبلها يعني و هيْص لها..بمرور الوقت ده طلع غلط،وطلع معناه مطرح ماترسي دق لها الوتد و اربطها بالمينا،و كل أما الواحد ياخدها بجد،الدنيا تاخدها هزار،وكل ماتقرر تلعب،الدنيا تقولك المرة دي بجد،لا بمزاج الدنيا..ولا بمزاج أي واحد من اللي بيقروا دلوقتي..ولا بمزاجي أنا شخصياً..بمزاج اللعبة..اللعبة نفسها خلصت..وبتقولّك:حتى الماريوشكا بتخلص!:)
صاحب السعادة..منتصر بيه حجازي..قال كلمته
فلازم كلنا نسمع:

و تُمطرين بلا سبب
و تَعصفين بلا سبب
وتَضحكين بلا سبب
أمطرتُ بعدكِ
وعصفتُ بعدكِ
و ضحكتُ بعدكِ
وبَعْدَ بَعدكِ
أغلقتُ كل أبواب الأدب
مشيتُ في الشارع الواسع المُرْهِق
و قتلتُ أحزاناً و أحلاماً و زَنْبق
وحدي ملكتُ الشتاء الحزين
و طعمتُ ألوان العجب
أشتقتُ بعدكِ
أخترتُ بعدكِ أن أكون بلا وطن
بلا زمن و بلا ممالك او أساور
أو ذهب
فلا تمطرين بلا سبب
فما عدتُ نفسي..ذلك الطفل البرئ
ما عادَ يغريني اللعب
ما عادَ يغريني اللعب
photo by:Mahmoud Saad

5 comments:

تسـنيم said...

وأنا كمان معنتدش عايزة ألعب



ملحوظة/ جلالة الملك ربما تكون أوقع من صاحب السعادة :)

we2am said...

توتة
حمداللله عالسلاااامة
وحشتيني
:))
محدش عايز يلعب..اللعب كتير بيزهق اوي
:)
أصل منتصر ليه حكاية مع السعادة،تحديدا مع مونولوج اسماعيل ياسين "قولي إيه هى السعادة"
;))

No Fear said...

السلام عليكم
فعلا أنا هأحاول أعمل كده
مطرح ما ترسي دقلها
يسلام لو الواحد يقدر
هتبقي الحياة جميلة قوي

we2am said...

no fear
أكيد طبعاً..هو الواحد يطول يبقي واثق من نفسه كده و مطرح ما ترسي..يدقلها؟؟!
وعليكم السلام
:)

Anonymous said...

情趣用品,情趣,情色,成人,A片,自拍,情趣用品,情趣,色情,成人影片,色情影片,免費A片,情趣用品,情趣,成人網站,A片下載,日本AV,做愛,情趣用品,情趣,美女交友,A片,辣妹視訊,情色視訊,情趣用品,情趣,色情聊天室,聊天室,AV,成人電影,A片,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣

情色,A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,免費A片,A片下載,情色A片,哈啦聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費視訊聊天,上班族聊天室,080中部人聊天室,視訊聊天室,視訊聊天,成人聊天室,一夜情聊天室,辣妹視訊,情色視訊,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,自拍

情趣用品,A片,AIO,AV,AV女優,A漫,免費A片,日本AV,寄情築園小遊戲,情色貼圖,色情小說,情色文學,色情,色情遊戲,一葉情貼圖片區,色情網站,色情影片,微風成人, 嘟嘟成人網,成人,成人貼圖,18成人,成人影城,成人圖片,成人影片,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,尋夢園聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,080視訊聊天室,視訊聊天室

情趣用品,A片,aio,av,av女優,a漫,免費a片,aio交友愛情館,a片免費看,a片下載,本土自拍,自拍,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色文學,色情,寄情築園小遊戲,色情遊戲,嘟嘟情人色網,一葉情貼圖片區,色情影片,情色網,色情網站,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片,成人貼圖,成人圖片區,成人小說,成人電影

情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品.情趣,情趣,情趣,情趣,視訊聊天室

麻將,台灣彩卷,六合彩開獎號碼,運動彩卷,六合彩,遊戲,線上遊戲,cs online,搓麻將,矽谷麻將,明星三缺一, 橘子町,麻將大悶鍋,台客麻將,公博,game,,中華職棒,麗的線上小遊戲,國士無雙麻將,麻將館,賭博遊戲,威力彩,威力彩開獎號碼,龍龍運動網,史萊姆,史萊姆好玩遊戲,史萊姆第一個家,史萊姆好玩遊戲區,樂透彩開獎號碼,遊戲天堂,天堂,好玩遊戲,遊戲基地,無料遊戲王,好玩遊戲區,麻將遊戲,好玩遊戲區,小遊戲,電玩快打

麻將,台灣彩卷,六合彩開獎號碼,運動彩卷,六合彩,線上遊戲,矽谷麻將,明星3缺一,橘子町,麻將大悶鍋,台客麻將,公博,game,,中華職棒,麗的線上小遊戲,國士無雙麻將,麻將館,賭博遊戲,威力彩,威力彩開獎號碼,龍龍運動網,史萊姆,史萊姆好玩遊戲,史萊姆第一個家,史萊姆好玩遊戲區,樂透彩開獎號碼,遊戲天堂,好玩遊戲,遊戲基地,無料遊戲王,好玩遊戲區,麻將遊戲,好玩遊戲區,小遊戲,遊戲區,電玩快打,cs online

情趣用品,情趣,A片,AIO,AV,AV女優,A漫,免費A片,情色,情色貼圖,色情小說,情色文學,色情,寄情竹園小遊戲,色情遊戲,AIO交友愛情館,色情影片,情趣內衣,情趣睡衣,性感睡衣,情趣商品,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片,成人貼圖,成人圖片區,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室 ,哈啦聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,080苗栗人聊天室,080聊天室,視訊交友網,視訊